MaLaM Yg SUnYi

Dikediginan mlm yang tak berapa nak dingin ni aku masih duk beradap pc ni.......tp tak de idea nak taip pe. Sian blog ni sbb aku tak tau nak taip pe. Hp pun time ni la kalut duk bunyi sms, terbantut lak idea aku ni. Aku ni kalau menaip ayat suma sure terabur nyer nasib ler bahasa melayu aku ok..hehehehe. Sambil duk perah idea utk taip kat blog ni aku layan SINAR FM ler siaran radio kesukaan ku. Layan lagu2 lama lagi best dr lagu skrg wat serabut pala jer kalo dgr. Sambil duk dgr kerenah manusia2 romantis yg duk bg ucapan melalui sms dan panggilan. Rupanya ramai juga org2 yg romantis kat Malaysia nih.. Betuah ler kan sapa yg dapat......huhuhuhu. Citer psal lagu retro ni kan, Ptg td aku ade dgr lagu dendangan Aishah "Janji Manis Mu" best giler lagu tu. Terkenang lak zaman sekolah2 dulu...Oh...Dunia ini penuh kepalsuan oh mungkin kah tiada keiklasan....yer skrg kat dunia ni byk sgat yg plastik. Penuh kepura-puraan. Apa yg dicakap tak pernah seiring dengan hati..tak pernah ikhlas. Susah kita nak jumpa yg betul2 ikhlas pada zaman skrg nih...

Janji Manis Mu

Oh..... dunia ini Penuh kepalsuan
Oh..... mungkinkah tiada Keikhlasan
Apakah ini Suatu pembalasan
Ku sedar kebesaranMu Tuhan
Aku bagai seorang Kembara jalanan
Terumbang ambing
Di lautan gelora Mencari kebahagiaan
Dahan untuk menumpang kasih
Mungkinkah suratan
Hidup kau selalu keseorangan
Hati membeku mengingatkan
Kata janji manismu... oh...
Ku dilambung angan-angan
Belaian kasih sayang suci darimu
Oh kejamnya
Lidah tidak bertulang
Ucapan cinta menghiris kalbu
Ku kan pergi membawa diri
Cinta di hati terkubur lagi
Tidak ku fahami
Mengapa terjadi
Peristiwa pahit mengguris hati
Jalanan hidup ini
Sudah tertulis
Kutempuhi dengan kesabaran
Kusedar kebesaranMu
Tuhan...........