SeHaRi D KuALa SePeTanG

Gambar Kawasan Kilang Kayu arang

Tempat terhasilnya kayu arang

















Ari ni aku pegi Kuala Sepetang di Taiping Perak. Harap jer dekat tp aku baru 2 kali pergi Kuala Sepetang tu. Ari tu pegi nak makan mee udang ler. Kali ni pun aku pergi nak makan mee udang..he..he..he.....Tp mahai giler adeh..........mentang2 dah glamer warung makcik tu masuk majalah 3, org punya le ramai sampai tak de tempat duduk. Dulu masa aku makan sepinggan baru rm5 udang punya ler banyak sampai tak nampak mee. Tp sekarng dah mahai lak ler sepinggan rm 12 adeh.........tp ok ler udang banyak dan udang laut bukan bela.Sedap arr dapat makan udang banyak2. Lepas dah isi perut ngan mee udang yg tak berapa nak sedap gagah udang jer banyak. he...he...he Aku singgah sekejap kat tempat pembuatan kayu arang. Huh mcm tu wat kayu arang, byk giler. Sapa ler nak guna kayu arang bayk2 tu.. Lepas tu aku pergi lak kat Kompleks Sejarah Matang. Kompleks ni kira mcm muzium ler gak. Mula2 masuk tekejut gak ler aku tgk dalam dia. Aku pun harap jer dekat tp first time gak mai melawat muzium ni. Dalam muzium ni byk patung2 orang zaman dulu kala duk ada. Mana tak terkejut. Pusing2 belakang tgk org rambut panjang. ha....ha...ha..kalau lemah jantung leh pengsan aku..........