Antara Cinta & Persahabatan

Andai diberi pilihan untuk memilih di antara kedua-duanya, akan kupilih kedua-duanya sekali. Kerana bagiku ia sama penting dan bernilai dalam hidupku.
Cinta.........

Suatu ungkapan yang belum pasti akan keindahannya. Kerana disebalik keindahan lukisan cinta itu, tersirat seribu khayalan yang pastinya akan merentap ketenangan jiwa tatkala ikatan dilamar kekusutan. Namun, ia tetap betah menjemput setiap jiwa yang punya hati dan perasaan. Hakikatnya rasa CINTA adalah suatu kurniaan Illahi yang lahirnya ia adalah untuk setiap insan yang berakal, berhati dan berperasaan.

Persahabatan.....

Suatu ikatan yang lahir dari keinginan untuk bersahabat, berkongsi tangis dan tawa, berkasih sayang serta bermuafakat. Sesungguhnya, sahabat adalah tempat berbicara tulus tentang impian dan pengertian hidup. Persahabatanyang suciadalah sebuah perhubungan yang disulami dengan benang kujujuran, dihiasi dengan keihklasan dan diwarnai dengan pelangi ketulusan. Sekiranya terjadi gunting dalam lipatan ...makapincanglah keluhuran sebuah PERSAHABATAN.
Teman tersayang....mengertilah maksudku ini. Sesungguhnya apa yang tersurat itulah yang tersirat di hati ini sejak sekian lamanya kita bina tugu persahabatan ini. Hanya yang aku pinta darimu cuma sedikit perhatian dan gurau tawamu yang sejak akhir-akhir ini kian pudar dan hampir lenyap dimamah ketidakjujuranmu.

Tinggal Teman Tinggal Senyuman.........