Apa Erti Cinta Di Hatimu

Kusangka kehadiranmu bagaikan bulan purnama yang mengindahkan dada langit,menyinari malam dalam kegelapan. Namun ramalanku samar belaka dan kau tidak ubah seperti pelangi petang yang hanya mampu mengindahkan, tetapi tidak pula menyinari. Apakah erti cinta dihatimu???? Simpati ataupun ikhlas ?? Betapa mudahnya kau berubah mengikut arus waktu.

Baru kini ku sedar bahawa cintamu itu tiada nilainya. Janji-janjimu kini bagaikan kulat dan cendawan. Aku malu kerana mengagungkan cintamu selama ini.

Engkau berubah dengan sekelip mata. Satu demi satu suka dan duka kita bersama menerjah di ingatanku. Aku sedih dengan keputusan dan kata-kata mu. Tuhan saja yang tahu perasaan ku. Betapa jahilnya aku dalam menilai kejujuranmu. Aku redha dengan ketentuan ini. Inilah dugaan, cinta tidak semestinya bersatu. Aku sentiasa mendoakan kebahagian engkau disana..................